Senior 2: Vida de Santa Rita

Having celebrated Saint Rita last month, Senior 2 students prepared oral presentations about her life, thoughts as well as interviews and opinions based on her teachings.

Collaborative work was the main skill students had to achieve in order to develop a communicative approach. The content provided students with tools to develop their emotional awareness.

Not only they achieved a very good level in the communicative skill but also had fun together sharing the same objective, to understand and follow values that will be useful for their present and future as well.

Habiendo celebrado Santa Rita el mes pasado, los alumnos de segundo año de liceo prepararon presentaciones orales sobre su vida, así como entrevistas y opiniones basadas en sus enseñanzas.

El trabajo colaborativo fue la habilidad principal que los alumnos utilizaron para lograr una correcta comunicación oral. El contenido brindó a los alumnos herramientas para desarrollar su conciencia emocional.

No solamente lograron un muy buen nivel de comunicación oral sino que también se divirtieron compartiendo un mismo objetivo: comprender y seguir valores que les serán muy útiles en su presente así como en su futuro.

Teacher: Rossanna Fribert